مدول های کوهن-مکالی در بعد بزرگتر از s و نتایجی روی کوهمولوژی موضعی

thesis
abstract

فانکتورهای کوهمولوژی موضعی و حد معکوس و کامپلیشن و مدول ها و حلقه های کوهن-مکالی یادآوری شده m-رشته های غیر شرطی در بعد بزرگتر از sو متناهی بودن ایده آل های اول وابسته برخی مدول های کوهمولوژی موضعی بررسی می شوند. سپس مدول های کوهن-مکالی در بعد بزرگتر از sبررسی شده و برخی نتایج از محمل ها و متناهی بودن ایده آل های اول وابسته مدول های کوهمولوژی موضعی را ارائه می دهیم برخی از قضیه های هلاس 2001 و زمانی 2003 و نهان و مورالز 2006 را توسیع می دهیم. بویژه نتایجی را برای مدول های کوهن-مکالی در بعد بزرگتر از s بدست می آوریم که مشابه نتایج بیان شده برای مدول های کوهن-مکالی هستند.

similar resources

کوهمولوژی موضعی و مدول های کوهن-مکالی تعمیم یافته

دز قسمت اول فرض بر این است که r یک حلقه نوتری و m یک r- مدول با تولید متناهی است. برای عدد صحیح t اگر مدول کوهمولوژِی موضعی h^i_a m نسبت به ایده آل a برای هر i<t باتولید متناهی باشد انگاه رابطه ی یکریختی بین h^i_a m/xm و حاصلجمع مستقیم h^i_a m و h^i+1 _a m برای هر عضو a- فیلتر منظم ط واقع در یک توان به اندازه کافی بزرگ از a و هر i<t-1 برقرار است. در قسمت دوم فرض بر این است که (r,m) یک حلقه موض...

15 صفحه اول

ابعاد همولوژیکی مدول های کوهن-مکالی نسبی و کوهمولوژی موضعی

مدول های کوهن-مکالی کلاس مهمی از مدول های نوتری را تشکیل می دهند. بعنوان تعمیمی از این دسته مدول ها، کلاس مدول های کوهن-مکالی نسبی را معرفی می کنیم. در این پایان نامه هدف اصلی ما مطالعه برخی ابعاد همولوژیکی مدول های کوهن-مکالی نسبی و کوهمولوژی موضعی آنها است.

15 صفحه اول

بعد و چندگانگی مدول های کوهمولوژی موضعی

برای حلقه های موضعی و نوتری و مدول های با تولید متناهی با استفاده از خواص شبه محمل به بررسی مکان هندسی غیر کوهن مکالی مدول تحت شرایط زنجیری بودن و خالص بون حلقه خارج قسمتی خاص و شرط سر می پردازد.

15 صفحه اول

خواص متناهی بودن مدول های کوهمولوژی موضعی روی حلقه های موضعی کوهن-مکولی

فرض کنیم r یک حلقه موضعی کوهن-مکولی شامل میدان k باشد و i?r ایده آلی باشد که به توسط چندجمله ای هایی برحسب دستگاهی پارامتری از r با ضرایب در k تولید شده است. در این پایان نامه ثابت شده است که تمامی اعداد باس مدول های کوهمولوژی موضعی به شرط آن که میدان باقی مانده روی k تفکیک پذیر باشد، متناهی اند. همچنین ثابت شده که تحت شرایط بالا، مجموعه ایده آل های اول وابسته به چنین مدول های کوهمولوژی موضعی ...

My Resources

Save resource for easier access later

Save to my library Already added to my library

{@ msg_add @}


document type: thesis

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید مدنی آذربایجان - دانشکده علوم پایه

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023